baravifyra

Alla inlägg den 24 oktober 2010

Av Rebecka - 24 oktober 2010 14:50

Sorry får jag säga men har som vanligt inte haft tiden eller lusten att blogga under helgen... det är kvalitetstid med pappan och barnen!


Har eg inte gjort ett skit i helgen så har inget o uppdatera om egentligen!

Mer än att jag kom på mig själv med att sakna mina forna klasskompisar lite.... men det är sånt man får tänka på en stund och sen gå vidare för har bestämt mig för att den tiden är förbi och jag ska bara kolla framåt och tänka på framtiden! men ibland kan man inte förneka att man saknar dom roliga stunderna på 10 rasten då vi drack kaffe o spelade uno, luncherna då vi för det mesta befann oss på donken i tyran, eftermiddagarna som bestod av endra teori eller körning o ja.... det var hemskt roligt helt enkelt!


Har bestämt mig för att när odin börjar på dagis så ska jag försöka hoppa på en hjullastar/grävmaskins utbildning i Bro som  pågår i 6 veckor! kan lugnt vara värt 6 v av mitt liv o sen kunna välja o vraka om jag vill köra maskin eller lastbil eller kanske både och!=P tänker inte gå tillbaka till vårdyrket iaf utan så snart odin har fått åka lastbil så ska vi åka med ett lass med henke så jag får köra lite för nu har jag nog fan tappat allt alltså!!


nä nu ska jag passa på o kramas med min dotter som precis vaknade från sin förmiddaslur som hon bestämde sig för att ha på soffan=) märkte inte ens att hon la sig utan hon bara låg där o sov helt plötsligt! det ni! hon har inte sovit middag det senaste året så man blir ju lixom lite förvånad men d blev väl lugnt o skönt när lillebror somnade o pappa gick på möte så hon fick sova.... hon har vart så trött den senaste veckan så hon behöver få sova hon med!!


Men vet ni vad? hon somnade om!! =P


odin har iaf börjat sova ca 9-10 timmar i sträck på nätterna! man känner sig som en ny människa dom mornarna kan jag säga=) inte för att jag sover så hårt eg men man slipper kliva upp o göra mat mitt i natten o sen va vaken med honom i 1-3 timmar... SKÖNT!!!!

Kan inte förstå att han blir 3 mån den 9 nov...det går på tok för fort alltså.... skrattar och ler och vill helst sitta upp i vårt knä eller i babysittern eller ligga på täcket o prata strunt med leksakerna i babygymet=P så kul att se att han utvecklas åt rätt håll faktiskt! =) inte för att jag trodde nåt annat men ändå!=P


O tindra min tindra.... hon blir 4 den 18 dec... går fort där å må jag säga.... hon är en egen individ nu som man inte trampar på tårna i första taget vilket jag tycker känns skönt att hon kan försvara sig! (hoppas lillebror blir likadan) älskar ju fortfarande lastbilar som hon gjort sen dag 1 typ=P nej vi har inte tvingat på henne att gilla lastbilar bara för att vi gör det bara så ni vet hon har valt detta själv! ja visst hon har vart med både mig o henke när vi jobbat sen hon var 4 dagar gammal men intresset har vi ju inte printat in i henne lixom d har hon kommit på själv och vore hon inte intresserad så skulle hon inte fråga saker och vilja åka heller! så inget o haka upp er på!!!


nä nu ska jag göra nåt annat har inget intressant o skriva eg faktiskt!!!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Rebecka, 24 årig lastbilstjej som berättar om min vardag som 2 barnsmamma till Tindra och Odin!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards