baravifyra

Alla inlägg under oktober 2010

Av Rebecka - 7 oktober 2010 14:42

Torsdag idag... känns som veckorna bara består av måndagar och torsdagar faktiskt... iaf mina veckor!


Idag har tindra vart på dagis mellan 9 o 14 och jag o Odin har vart till bvc! han växer sakta men säkert! nu väger han 4805 g o är 55.5 cm lång så han är lite kort men det var ingen fara enligt sköterskan så får väl bara nicka och hålla med då=) han mår ju bra och är glad och go så=)

Igår kväll förundrade han mig då han klämde i sig 200 ml ersättning och sen inte kräktes ovanligt mycket!! isf kom det imorse då han kräktes ner hela sig själv... rann till och med in i örat o fulla håret... så morgonen blev till o bada honom innan påklädning=) men då luktade han ju gott när vi skulle till bvc!! =P

Läkarbesöket gick oxå himla bra han fick okej stämpel i rumpan=) frågade om hans näsa ännu en gång men enligt honom kunde dom ha lite trånga luftgångar o allt lät bra så ja vi får väl kämpa lite till då! har ju klarat oss utan saltlösningen i 2 dgr nu så d kanske är på väg åt rätt håll!!!


Sen va vi o köpte doppresent till Lulle (som jag o henke kallar lucas, Lulle o Odde blev så bra tillsammans) himla tråkit då jag inte har nån fantasi men hon bad om det så då fick det bli det=) men det kändes konstigt o köpa stl 74 jag som är van o köpa 56 lixom=) men odin fick sig en ny body med som han ska ha på söndag med stjärnor på=) osså jeans med det!!=P


Henke han har jobbat natt han så han ligger på magen tvärs över sängen o sover som en stock! han stod t.om och sov när han gick från soffan till sängen!=P tyckte d va lite onödigt att han skulle ligga på soffan när båda barnen är hemma! visst Odin är lugn just nu för han sover men Tindra kan ju inte hålla snattran så där går munnen i ett!! =P


Nä nu ska jag se om henke vill vakna skulle väcka honom efter jag hämtat tindra men jag kan lika gärna vänta en stund till så blir han inte på så dåligt humör!! upp ska han iaf o hjälpa med läggningarna för igår gick det rent ut sagt åt helvete!


Tindra är mitt uppi 4 årstrotsen... ojojoj o denna bruden sätter sig ingen på vilket jag som mamma tycker känns ganska bra men hon försöker alltid spela ut mig tills jag tappar humöret o det slutar upp med att vi står o skriker på varann! alla andra är hon lugn o sansad med men mamma ska det retas med som redan är trött upp över örona!

Igår kväll då gick det inte riktigt så lugnt som till som det brukar ha gjort!!

hon fick 2 förslag men valde tillslut förslaget med att faktiskt lägga sig o sova! så efter 45 min sov hon... (brukar annars ta högst 10 min) men men ikväll vill jag ha hjälp iaf så jag slipper bli helt utmattad!!


nä nu ska ja kika på filmen med tindra!!

Av Rebecka - 6 oktober 2010 16:19

Blev ju inte mycket till sömn inatt inte... odin bestämde sig för att vara vaken till kl 03 så ja jag var allmänt mör imorse när vi skulle upp till dagis... brydde mig inte om mig själv utan gav tindra frulle o klädde på henne o odin kläder o sen bara det av!


Jag har umgåtts med min älskling hela dan då han fick komma hem inatt men nu får vi se när jag får träffa honom igen.. nattjobb inatt o sen fick vi se vad som händer han skulle vara ledig men man vet ju aldrig med hans chef kan ju komma på d mesta!


dagen har gått lite upp och ner i humöret faktiskt... men nu känns det lite bättre när tårarna släppt ut lite skit!


jag tog med mig tindra och odin och gick till lekparken så tindra fick springa av sig lite... tyckte hoon var skitkul och jag tyckte det var skönt att komma ut lite i friska luften! man blir en annan människa med llite luft i  lungorna!


Passade på o inviga kameran med och jag blev väldans nöjd med bilderna faktiskt=) tur för försäljarn det!! =P


nu sitter jag o tindra kollar på prinsessan och grodan den verkar vara bra men lite läskig så vi får väl se när tindra kommer krypandes upp och ska sitta med mig!=)


          

Av Rebecka - 6 oktober 2010 00:56

Ja här ligger jag vaken och helt förstörd för tillfället....

Odin käkade och somnade vi 20 igårkväll... tänkte att ja nu sover han väl till framåt 02 åtminstone... ICKE!!! 23.30 vaknade han och var jättehungrig enligt honom själv... jahapp... var bara för en annan och snällt kliva upp o göra mat det... när maten var uppäten ja vad händer då tror ni? jo vi fyller blöjan oxå på d=) sa till Henke att han får ta ett snack med odin imorgon om sina bajsvanor att sånt gör man på dagarna inte mitt i nätterna då mamma o pappa knappt vet vad dom heter ibland=) känner sig inte så manad och byta blöja då faktiskt men man får snällt kliva upp och göra även detta så är det ju men jag hade uppskattat om detta fenomen kunde hända på dagarna istället då jag är någorlunda vaken i sinnet iaf!!


Så nu ligger vi här.. jag med datorn på magen och odin sprattlandes brevid o småskrattar till skuggorna som blir i taket av tvn... det verkar vara himla lattjo...ska väl försöka mig på att få honom att äta lite o sen kanske förhoppningsvis somna om!!!


Älsklingen jobbar natt... känns ensamt i sängen må jag säga... får se om han kommer hem om en stund eller om han inte dyker upp hemma förns på torsdag eftermiddag... det visar sig imorgon bitti om han ligger där eller inte...

Ska iaf iväg o hämta ut vår kamera så jag kan börja fota barnen lite... suger ju stenhårt att knäppa kort med mobilkameran på 3.2 mp o ingen blixt eller nåt.... så igår investerade jag i ny kamera! nu ska henke bara casha!=P och så ska vi kolla på en personvåg oxå för nu är jag jättenyfiken på hur mycket jag har kvar o kämpa med dom 20 jag gick upp nu under grav med odin.... Har fortfarande inte vägt mig sen förlossningen så skulle vara kul o se vad vågen ligger på faktiskt...


Jag ser på mig själv att jag har lite jobb att göra runt rumpa/lår o höfter det ser jag själv men magen är lixom näst intill återställd vilket känns skönt.... iofs gillar jag INTE att allt verkade ramla ner på höfterna istället men det får jag väl ta... men jag ska bara i mina favvojeans igen så är det bara... om jag så ska kämpa i flera år... i dom ska jag!!!


Mamma min älskade mamma hade beställt min jacka igår=) enligt internet skulle den inte komma förns i mitten på dec men nu igår när hon beställde så skulle den komma om en vecka ungefär=) så jag hoppas den hinner komma innan syrran ska åka på söndag så jag kan få mig en ny jacka oxå mitt  upp i allt=) skulle känna sig lite fräschare iaf... för det gör jag inte nu... nu är det typisk småbarnsmamma.... mjukbrallor o en pälsfodrar hood när man lämnar tindra på dagis... mmm diggar INTE!!!


jaha nehe ge killen lite mer mat kanske för nu är det väl tomt i magen efter det där lasset som kom nyss så.... ska försöka få honom o somna så jag får sova lite innan jag ska upp med tindra igen... hon läre väl dyka upp runt 6 snåret så då har jag 5 timmar till godo än så länge...


Skriver mer imorgon o då dyker det säkert upp lite bilder med!!!

Av Rebecka - 5 oktober 2010 18:43
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Rebecka - 5 oktober 2010 18:26
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  
Av Rebecka - 5 oktober 2010 07:10

Här är vi vakna och igång tidigt idag! lr ja tidigt o tidigt tindra kom in till oss vid 6 o odin sov till nu kl 7 men odin har ju vart vaken inatt oxå så! helt omöjligt o få honom att somna igår... han somnade inte förns 22.30 ungefär o sen vakna o äta vid 2.30 igen o sen vara vaken till framåt 4 men jag börjar vänja mig nu så det är lugnt....


O resten av veckan är vi själva oxå som det ser ut nu... iaf idag/natt imorgon/natt o torsdag/natt.... förbannat tråkit men det går nog bra skulle jag tro!!


Idag ska Tindra gumman på dagis och dom skulle gå på teater kl 10 och jag och odin ska åka mot södertälje o umgås med zandra och lucas en sväng=) kanske blir en promenad i södertälje!! =P


jaha nehe ge odde lite mat och sen försöka få i mig frukost själv fast magen strejkar!!!


hör av mig mer senare!!

Av Rebecka - 4 oktober 2010 18:05

sådär ja nu ska jag försöka migg på detta då=P wish me luck!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Rebecka, 24 årig lastbilstjej som berättar om min vardag som 2 barnsmamma till Tindra och Odin!

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<<
Oktober 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards